Dagens besök på Mälarkliniken

Idag var vi alltså hos Chris på Mälarkliniken.
Dagen började knappast på topp.. blev ett litet missförstånd gällande hagarna, så Royne hade varit inne hela morgonen tills vi kom vid 10. Så mamma fick gå en stund med honom i ridhuset medan jag mockade.
Väl på plats så började vi med att bara springa med honom på gången. Redan där visade han hälta. Därefter gick vi in i ridhuset och longerade, och då markerade han väldigt tydligt på höger fram.
Bedövade hf, och därefter visade han hälta på vänster fram också. Så han bedövades där också och sen skulle han klippas för att bedövas i vänster bakknä.. gick mindre bra om man säger så! frambenen gick bra, men inte bak minsann.
Vi avslutade med longering en gång till och ett litet samtal med hovslagaren innan vi gick in och behandlade.
Hovleder, kota, bakknä och rygg behandlades innan vi fick åka hem igen. Summan av kardemumman av den här dagen var att vi "städade upp" lite, alltså vi gjorde Royne ohalt och om två veckor ska vi tillbaka för att reda ut problemet.
Chris lät ändå positiv, det kanske kommer ta ett tag men frisk kommer han att bli. Han har även varit i kontakt med både Emma och Nina, och konstaterade att jag hade väldigt bra uppbackning av folk som verkligen vill både mig och hästen väl!

Nu väntar skritt i två veckor och sen ska vi alltså tillbaka in till kliniken igen för uppföljning.
Imorgon blir det dock boxvila, pga behandlingen i bakknäna. Själv ska jag jobba från 06 och mam och pap ska åka och hämta min fantastiskt gulliga valpis!! :D

Medan andra tar studenten, hänger på stan, är i skolan eller tar sovmorgon så befinner vi oss med pärlan på mälarkliniken.. Dags att bli frisk, darling!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0