Lycka!

Har ju ridit min fina häst idag, för första gången sen mitten av maj! Och han känndes faktiskt bra!
Chris hade ju varnat mig för att han skulle var ahalt när jag började sätta igång honom, men att jag skulle "rida mig förbi" problemen. Men faktum är att han inte alls känndes halt. Nu travade jag förvisso bara i 10 minuter, men han var riktigt taggad och kändes förvånansvärt mjuk för att ha vilat så länge. Taggad och otroligt lätt för hjälperna, det hör inte till vanligheterna hos min herre.
 
När Roynis var klar så red jag en stund på Laban ändå, under uppsikt av Josephine! Han känndes minimal i jämförelse med min stora svarta, framföallt var halsen extremt kort haha. Men det gick väl helt okej, med tanke på att jag knappt ridit på en månad och aldrig suttit på Laban innan. Men han var riktigt rolig att rida, även om det var lite vingligt. Det ska iaf bli roligt att rida honom, det är en himla fin och härlig häst!
Dock osar det rejält med träningsvärk här.. Kommer ju säkert inte kunna ta mig ur sängen imorgon.. Men det är det värt!
För övrigt bjuder morgondagen på ett kort ridpass på Roynis och så ska pärlan få nya bakskor.
 
 
Josephine och Laban får stå för bilden. Och nej, det är inte Laban som är stor, det är Josephine som är liten ;)

Kommentarer
Postat av: Daniela

Var har du köpt den bruna hästen du har på headern? Grymt fin!

2012-06-26 @ 21:58:14
URL: http://powerpony.blogg.se
Postat av: Daniela

Haha, fel! Menar västen, inte hästen!

Svar: Stockholm ridsport ;) Den är från Hv polo! :)
Karro & Royal

2012-06-26 @ 21:58:32
URL: http://powerpony.blogg.se
Postat av: A

varför ska du rida Josefins häst?

Svar: För att Josephine ska åka till sydkorea i fyra månader! Så jag ska ha hand om laban och rida honom under den tiden hon är borta :)
Karro & Royal

2012-06-27 @ 12:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0