Dagens ridpass 5/3 2012

Red lektion för Emma idag och Royne var ganska duktig! Jag red bara lektion i ca 20 minuter men han var alldeles dyngsur av svett efter det.
Vi började med galoppen där fokus bara var att få honom kvick i benen. Jag har ju ridit själv i mer än en månad nu, och när jag sitter där och rider runt så tycker jag att det känns helt okej. Men när det nu var dags för lektion insåg jag att vi behövde växla upp ungefär 10 växlar för att få en bra galopp! Men tillslut så blev han kvick i benen och ordentligt framme för skänkeln.
Red lite skänkelvikningar i både trav och galopp och en sluta åt varje håll i galopp. Jobbade därefter lite med traven innan vi båda två höll på att dö av trötthet. Då svaslutade vi och Roynis fick sig en svskrittning utomhus i det fina vädret!

Nu ska jag återgå till att plugga körkortsteori.. Imorgon väntar körlektion på morgonen, två lektioner i skolan och sen till stallet. Kiropraktorn kommer till Royne imorgon, så han lär ju få vila ett par dagar nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0