Den som ramlar av bjuder på tårta!

Någon gång måste bli den första!
Dandy åkte jag av ett par gånger under de två åren jag hade honom, men på Royne har jag suttit stadigt i sadeln - tills idag..

Jag och Maria red som sagt ut och skulle trava lite uppför en backe. Raggan gick först och Royne ville minsann inte komma efter så han föredrog galopp. Allt flöt på lugnt ungefär halva backen, tills Royne gör ett gigantiskt luftsprång rakt upp i luften! Jag hade inte en chans att sitta kvar, men det läskiga var att jag landade precis framför hovarna på honom. Tak och lov så stannade han och tittade förvånat på mig, hade han fått för sig att springa iväg så hade han definitivt trampat på mig. Men allt gick bra och jag kunde snabbt hoppa upp igen och vi red vidare.

Royne var lite på tårna efter den lilla händelsen, men allt gick bra och vi travade en del på grusvägarna (där underlaget var jättebra!).
Vi var väl ute i cirkus en timme, vilket blev ganska lagom. Vi hade dessutom helt underbart väder hela ridturen, så det var härligt!
Ska verkligen se till att rida ut lite mer nu när det går så att Royne inte behöver bli så till sig varje gång vi ska ut.

Passar på att bjussa på filmen när jag åker av Dandy på prisutdelning våren 2010. Vet att ni har sett den förr, men här kommer den ändå igen ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha så skön film! Han är rätt högt uppe från marken:P

2012-03-11 @ 17:20:03
Postat av: Hanna

haha, ganska imponerande ändå!

2012-03-12 @ 19:16:09
URL: http://haner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0