Framtidsplaner

Sedan jag började på högstadiet har jag haft lite småångest för att gå ut gymnasiet. Självklart har jag ju längtat efter att skolan ska vara över och att jag ska få bestämma över mitt liv själv, men det har änd alltid varit lite skrämmande.
Förra sommaren försvann den där "ta-studenten-ågesten" helt när jag insåg vad det var jag ville syssla med. Första dagen i trean började jag räkna ner till studenten, och idag är det faktiskt bara 85 dagar kvar! Dock har mina planer ändrats av olika anledningar, men nu har jag nog bestämt mig vad jag ska göra av mitt liv!

Idag hade jag möte med skolans studievägledare för att "planera" min framtid lite. Jag har nämligen planer på att bli POLIS! Mitt stora mål är att bli ridande polis, men det är väldigt svårt att komma in där. Hur som helst så ska jag söka till polishögskolan ht-13. Om jag kommer in är en annan femma, men jag ska åtminstone söka.

Till hösten då? Jag ska söka in på några distanskurser på Stockholms universitet, bl.a. Kriminologi och psykologi. Det är inga kurser jag måste ha för att komma in på phs, men det är bra att ha dem i bagaget och de ger meritpoäng.
Planen är då att jag ska jobba, förhoppningsvis hos Emma, och plugga på distans samtidigt. Dessa kurser går på halvfart så det ska nog kunna funka. Dessutom räcker det med godkänt i kurserna för att få tillgodoräkna sig meritpoängen.

Jag är känner mig mer motiverad än någonsin till att sköta skolan ordentligt!
Det är bara 85 dagar kvar tills jag står utanför skolan med min studentmössa på huvudet och ett plakat i handen och har tagit studenten! 85 dagar!!!! Av 12 jäkla år är det bara 85 dagar kvar!! Hur sinnessjukt är inte det?!?!?!
Okej jag känner att det spårade ur lite nu..!

Det känns iaf skönt att ha en plan med sitt liv nu när studenten närmar sig!

Hur många av er är det som tar studenten i år? Har ni några planer på vad ni ska göra efter skolan?


Kommentarer
Postat av: Frida

Nu jävlar ska vi bli sthlms grymmaste snutar!

2012-03-15 @ 23:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0