Gårdagen

Jobbade ju hela dagen igår, och vi hade faktiskt en riktigt skön dag.
Jag började ju kl 6 på morgonen och fixade stallet och hann även med en promenad med en av hästarna som vilade innan resten av hästarna skulle in vid 10.
När Louise kom hade jag gjort iordnng både Helge och Qui för en skrittur eftersom vi var tvugna att vara tillbaka till 13 för att göra hagbytet. Därefter hade vi det jävligt slappt - en häst som skulle ledas och resten skulle bara nattas. Så vi passade på att städa lite skåp osv för att ha något att göra ;)
Vid 16 red jag ett kort pass på Royne i ridhuset, och han fick en stor guldstjärna!
När jag kom in i stallet igen var allting nästan klart, bara fodring och sopa kvar, så vi var klara vid 17.30. Då hade jag bara Royne att ta hand om innan jag kunde åka hem igen. 12 timmar i stallet är väl precis vad alla gör en lördag?! ;)

Väl hemma halvsov jag mig igenom hela melodifestivalen, men Loreen var bäst såklart! Tvärsomnade i soffan när programmet var slut och bev upptvingad i sängen vid 23.30.. Sliten cheey.. ;)

Idag väntar övningskörning, plugg och självklart stallet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0