Dagens ridpass 3/5 2012

Roynisen vilade igår så Joesphine var snäll och tog hand om honom så att jag kunde vara hemma och plugga.
Idag hade jag förväntat mig en stel och jobbig häst, och därmed planerat in ett ordentligt dressyrpass. Men oj så fel jag hade!
Royne var pigg och framåt redan i skritten och tog skänkeln väldigt bra. När jag var hos Fia i måndags så provade vi att lätta på kindkedjan ganska många "hack". Jag har haft den ganska hårt åtspänd eftersom han varit så stark. Dock är han ju inte alls lika stark längre, men jag har faktiskt inte ens tänkt tanken att spänna upp den lite. Men idag hade jag den på samma hål som i måndags, och jag fick faktiskt inte ett enda motstånd!

Han var lite jobbig när vi värmde upp i högergaloppen, men det var mest att han känndes lite oriden. Han har ju inte gått ordentligt på två dagar så jag får ju ha i beräkningen att det tar lite tid att komma igång. Trots det så gick det ovanligt fort att faktiskt få igång honom ordentligt.

Fokusen låg på att han inte skulle stoppa och vara mjuk och avspänd, vilket han var större delen av passet. Och inte ett enda stopp fick vi! Det var någon gång han fastnade och galopperade på stället, men vi tog oss ur det på en gång! Jag red några skolor och lite förvänd galopp, men han känndes så fin så vi gav oss efter en halvtimme!

Känns iaf bra inför imorgon, hoppas han sköter sig lika bra som idag.
Jag startar inte fören vid 19.23, så han hinner ju gå i hagen och sådär på morgonen. Dock har jag fortfarande inga stövlar till imorgon haha! Men jag skulle få prova Emmas, och passar inte de så ska jag få testa Alvas "superstövlar" som alla kan ha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0