Gårdagens kiropraktorbesök

Jag kunde dessvärre inte vara med igår när Kicki var ute och behandlade Royne, så tjejerna i stallet fick vara behjälpliga.
Han hade varit låst i höger höft, vänster framknä och bogen, men också i ländryggen på vänster sida och varit öm i se-leden på väsnter sidan. Det sistnämnda var mer än förra gången, så hon tyckte det var lägligt att kolla upp det med veterinären.
Lämpligt nog så kommer Chris från Ultuna ut till Hogsta på onsdag för att kolla på några hästar, och eftersom det fanns platser kvar så får Royne kollas då också. Väldigt smidigt att slippa åka in med honom eftersom jag inte ritkigt har tid för det just nu!

Kicki tyckte ändå jag kunde rida lite och känna av honom idag, så jag ska åka ut och rida en kortis. Antagligen blir det en sväng i skogen och kanske något varv på ridbanan. We will see.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0