Lägesrapport

Royne: känndes inte fräsch idag heller, men för hans egna skulle så joggar vi lite ändå. Han är en sån häst som "inte mår bra" av att vila (alla hästar mår bra av att vila, men i rätt mängd. R fixar inte att vila för många dagar i sträck i dagsläget, han blir så stel i kroppen), så för att det inte ska ta emot allt för mycket när vi väl kan börja jobba igen så får han jogga väldigt lätt. Idag jobbade vi mycket i skritt, för att ta loss så mycket som möjligt där det tar emot som minst för honom.
Kiropraktorn kan antagligen kolla honom redan på måndag, då har det gått en vecka sedan problemen började komma smygande. Jag ska även ringa Sharpman för att åka och kolla upp sadeln. Är lite tveksam om den är helt hundra fortfarande.. Han har musklat sig ganska mycket över ryggen sista tiden, så jag tvivlar lite.

Karro: Jag har jobbat hela dagen idag, har gått alldeles askalas och jag har varit riktigt pigg. Hinner knappt hem innan århundradets förkyldning sveper sig över mig! Halsen gör ont och jag snorar som ett litet äckligt barn.. Ingen aning om vad det där kom ifrån, men roligt är det inte. Jag har absolut inte tid att bli sjuk nu. Har en gullig häst att ta hand om, massa skolarbete som ska vara klart innan studenten och uppkörning i veckan.. Lägligt..!

Morgondagens plan: Mamma och jag ska börja dagen ute på Hööks, varifrån jag tänkte få med mig ett rakt tränsbett hem. Kanske ett tredelat med fasta ringar också, men det raka kommer först. Tandläkaren tyckte ju att jag skulle variera bett lite mer, jag har ju ridit på samma bett sen vi köpte Royne i september. Därefter ska pärlan få sig en ordentlig skrittur i skogen, mycket klättring för rump- och ryggmusklernas skull. Oavsett vart han har ont just nu så mår han nog bara bra av att få komma ut och skritta ordentligt. På kvällen kommer farmor och farfar hit på lite middag, och efter det ska jag sätta mig med allt plugg.. Good luck!

Nu ska jag försöka sova bort min hemska förkyldning så att jag kan känna mig lite levande imorgon!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hej, vet du varför Emma inte har kvar Fanelia längre? Såg att hon står hos Andreas Helgstrand nu till försäljning.

2012-05-20 @ 18:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0