Fina ponnyn, glada besked och lite tråkigheter!

Idag är jag stolt över mig själv! 
Jobbade först en stund på morgonen innan jag tog min stora svarta och åkte till hovslagaren.
Jag lastade på honom helt själv, körde hela vägen till Mälarkliniken helt själv, lastade av själv. Han fick behålla samma skor eftersom de inte var slitna, dock är ju problemet med Rockytoe (? tror det hette så?) att man inte kan ha tåbrodd.. Men pärlan fick iaf två broddhål i varje sko. 
Lastade sedan på honom själv, körde hela vägen hem och lastade av igen hemma. Sen kommer det bästa av allt..! Körde bort transporten till bilparkeringen, men där kunde jag inte parkera hela ekipaget eftersom de höll på att lasta av hösilagebalar.. Så jag gjorde en chansning och körde ner på trailerparkeringen. 5 minuter senare stod min trailer på sin plats och jag hade backat in den all by myself! Lite stolt, japp! 
 
Roynes sår däremot såg inte så fint ut idag. Ska ringa veterinären imorgon så kanske hon får komma ut och kolla på det.. Han är dessutom väldigt varm.
 
Laban red jag en sväng på kvällen, och han var riktigt fin! Försökte inte ens dumma sig och var bara såå härlig att rida! Den hästen kan verkligen konsten att spela på mitt humör.. Han kan göra mig så otroligt arg och besviken ena dagen, för att nästa dag göra mig så fantastiskt glad! Tror inte att Josephine kommer få tillbaka honom.. Funderar allvarligt på att sno honom av henne :D Nej då, men det klart det kommer bli tråkigt att lämna tillbaka honom
Han ska gå lektion för Emma igen imorgon, och förhoppningsvis kan han sköta sig lika bra då. 
 
Och det bästa av allt en sån här äcklig, rutten, regnig, kall och blat tisdag - min fina vän Frida börjar jobba hos oss nästa år!! Kunde inte bli bättre! Är verkligen så himla glad över att det är just hon som börjar! Det är många som har sagt att jag ska tänka en extra gång över om det verkligen skulle funka att jobba med en av mina närmaste vänner, men vi har jobbat ihop mycket förut på vällingby och jag vet att vi fungerar bra ihop - även på jobbet! Ska verkligen bli så himla bra!! 
 
Nu sova. Börjar 06 imorgon, precis som alla andra onsdagar. Laban ska som sagt gå lektion och Royne får jag se vad han ska göra. Beror lite på om jag kan få ut veterinären.. Min plan var att börja skritta honom uppsuttet imorgon, men vi får se helt enkelt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0