Vintertider

Det har regnat/snöat konstant i fyradagar nu.. Tycker det räcker för den här gången.
 
Jag red båda mina hstar imorse. Laban joggade lite lätt och han var riktigt duktig! Mjuk och avspänd redan från start. 
Royne fick först skritta 40 minuter och sen joggade jag två varv åt varje håll! Första stegen var han sådär passageig som han är när han har ont.. Ni anar inte vilken panik jag fick av det! Men jag tror bara det handlade om att han var väldigt pigg, för efter ett par steg skakade han på huvudet och travade på friskt framåt! Otroligt mjuk och härlig i kroppen var han. Känns bra det här! Jag håller alla mina tummar för att det får hålla sig hela vintern!! 
 
Elena och jag hade EF idag = Emma-fritt ;) Så vi har mer eller mindre spenderat dagen i skogen. I snöstormen, japp! Men jag hade så extremt mycket kläder på mig så jag frös inte ens. Tänkte dela med mig av dagens klädsel så att ni får lite känsla för hur kulrund jag såg ut! 
* stickad tröja
* Fleecetröja
* Tjocktröja
* Ponnyjackan (lite tunnare jacka)
* Tjocka Dunjackan (Lång Everest)
* Långkalsonger
* Fodrade Ridbyxor
* Termobyxor
* Vanliga lite tjokare strumpor
* Yllestrumpor
* Vinterkängor
* Halsduk uppdragen under hjälmen för att värma öronen
* Tjocka vantar
 
Att jag skulle frysa kom aldrig på fråga, dagens största problem var istället hur jag skulle komma upp på Fanelia..! Men det gick! 
 
Har även hunnit med att brodda mina pållar idag, så nu ska de slippa halka hela vägen ut till hagen.
Imorgon väntar jobb som vanligt. Ska rida båda hästarna på kvällen också, och sen på söndag väntar Glooobeen!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0