Bättre idag!

Red Royne imorse och det gick iaf bättre än igår! Traven känns fortfarande inte bra, så jag la fokusen på galoppen och så tar vi traven när vi har hjälp från marken igen. 
QD fick också springa en stund i ridhuset på förmiddagen. Jag frågade Linnea om det gick att få ett sånt exemplar på beställning. För jag gillar verkligen den hästen av många olika anledningar, inte nog med att han är fantastiskt rolig att rida - han är liten, energisk och så jäkla arbetsvillig och alert för hjälperna! Sen har även han sina svagheter och brister, men överlag är det en häst i min smak.
Labis däremot har värsta chillnation just nu. Han var nämligen rejält tjock i ett bakben idag.. Han har gjort sig illa i hagen, så vi tog en promenad i mörker och spöregn wehåå! Men svullnaden gick ner väldigt fort, så det är nog ingen fara på taket med den lilla krabaten!
 
På eftermiddagen satte jag igång och klippte Mr Vladimir.. Han skötte sig faktiskt riktigt bra, tills dess att han hade tröttnat totalt (efter sisodär två timmar..). Men vi får fortsätta imorgon helt enkelt! Jag har dock små vidirga hårstrån precis överallt.. Eller som Elena sa (observera att det inte var jag som sa det!): "Nu vet du hur det känns att vara kurd..
 
Imorgon ska Emma rida Royne och eventuelt även Laban, annars rider hon honom torsdag och fredag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0