Fina hästar!

Igår började jag vid 12 och hann rida Royne ett pass i ridhuset innan jobbet. Kandaret åkte på och då brukar det visa sig väldigt tydligt om han är med mig eller inte. 
Jag hade dock turen på min sida, och han känndes ganska fin faktiskt! Fick även en kommentar i ridhuset om att det var så stor skillnad på honom och att hn såg så mycket gladare ut nu än tidigare. Kul! 
Laban skrittade jag en sväng uppsuttet på kvällen. Skrittade i nya stövlarna, bananas vad oskönt det är! 
 
Idag började jag kl 10 och red Laban innan det. Han har ju vilat i över en vecka, så jag provade att sätta igång honom nu. Han känndes lite stel första varvet, men sen kom han igång och känndes precis som vanligt! Skönt! 
Han vaccinerades även idag, så efter helgen ska han igång igen som vanligt. Ska bli roligt att äntligen få börja rida lite på båda pållarna! 
Royne gick lektion för Emma på eftermiddagen, och gjorde det riktigt bra! Superfin kändes han faktiskt.
Först var han väldigt styv och stel, så vi inledde med at bara få honom att vilja gå framåt. Vi lyckades riktigt bra, oh när jag sedan skulle göra en övning för att få honom att suga på i 10m volter i galopp så ville han bara fram, fram, fram! Det är ju hela tiden ditåt vi strävar - att han bara ska tänka och vilja framåt. Övningen gick ut på att jag skulle rida i kort galopp halva långsidan, i svag öppna, för att sedan lägga en 10m volt mitt på långsidan och sedan öka ur volten. Efter bara några volter ökade han helt av sig själv! 
Över lag kändes han verkligen superfin. Han biter sig fast lite i vänstertygeln, och jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få honom att släppa det helt, så Emma ska hjälpa mig att rida honom lite så får vi se om det blir skillnad. 
Summa sumarum: Supernöjd! Det var ju trots allt första träningen på cirkus en månad. Jag har ridit på kandaret en gång efter vilan, och bara det brukar göra det hela 10 ggr svårare. 
 
Imorgon ska båda hästarna skrittas, Royne eftersom det är lägligt med en vilodag och Laban efter vaccination. På söndag ska Royne antagligen få åka till Lejondal och träna lite. Han blir ju så svår när vi kommer bort från Hogsta.. Har fortfarande inte nämnt för honom att det är tävling nästa helg, och tänker inte göra det förens vi har lastat ur på plats! 
 
Nu sova, imorgon jobb och sen middag med min bäste Frida som är hemma över helgen från Boden ! Wehåå! 
 

Kommentarer
Postat av: Hannana

Hej! Blev ju så nyfiken på din väns blogg, mne länken funkade inte...

Svar: theywantmeforthearmy.blogg.se :)
Karro & Royal

2012-10-07 @ 20:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0