Koncentration

Något jg har uppmärksammat senaste månaden hos mig själv, är att det finns vissa lägen då jag är extremt koncentrerad. Det behöver inte enbart handla om när jag rider eller liknande, utan även i andra delar av stallarbetet..
 
Den tidpunkten på dygnet då jag är som mest koncentrerad är faktiskt under morgonmockningen! Jag kan, när stallet är färdigmockat, upptäcka att jag har ont i tungan för att jag har bitit i den pga koncentrationen. Kan då tillägga att jag mockar 9 boxar på mindre än 1,5 timme, och då tar vi ut allt smutsigt ur boxarna (de står alltså inte på bädd) och vänder allt spån. Så det gäller att jobba med tempo, och tempo för mig innebär full koncentration. 
 
Jag är fullt medveten om att jag kanske inte är så normal alla gånger, men det kanske finns fler där ute som har samma "problem"? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0