Vilodag

Jag har gjort till en vana att låta hästarna vila på torsdagar. Tycker det funkar ganska bra att ge dem en vilodag mitt i veckan, och eftersom jag "ofta" (de gånger jag väl har tävlat den här hösten haha..) tävlar på söndagar så vill jag ha två dagar på mig innan tävling att få igenom hela hästen. Så torsdagsvila är alldeles perfekt. 
 
Mamma kom ut till mig i stallet på eftermiddagen så tog vi båda hästarna tillsammans. Tanken var att vi skulle ta en prommis ute, men det började spöregna så vi fick vara i ridhuset. Jag valde att skritta Royne uppsuttet, för att han ska vara lite loss till imorgon eftersom jag ska sätta på kandaret då igen. Han är så otroligt härlig min häst! Han har gått från att göra allt som står i sin makt för att slippa arbeta, till att, även när vi bara skrittar, hela tiden fråga efter nya uppgifter och göra allt jag ber honom om! Han kommer bli grym.. Och framförallt så tror jag att, den dagen han ska säljas, han kommer bli en fantastisk juniorhäst! 
 
Imorgon ska Royne gå lektion på kvällen och Laban ska jag rida ett pass på på förmiddagen. Om vädret tillåter så tänker jag rida ut. Han behöver verkligen det, jag har varit alldeles för dålig på den punkten.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0