Intensivt

Monsterdag idag, utan tvekan. Efter att jag gjorde illa foten så har jag liksom inte kommit igång och tränat ordentligt, så imorgon kommer min extremt otränade kropp få lida..
 
CYKLADE till stallet imorse! Jajamen, 1,4 mil och då valde jag den kortaste men jobbigaste vägen. Väl framme så red jag ett pass på Royni. Hade förväntat mig en stel och jobbig häst eftersom han inte har gått jätteordentligt de senast två dagarna. Det är verkligen itne lätt att sitta upp på en helt ny häst och sen veta hur mycket man ska behöva ta loss för att det ska vara bra dagen efter! Roy brukar ju behöva komma loss riktigt ordentligt för att man ska märka nästa dag att man faktiskt red dagen innan. Men jag hade fel, han var betydligt mjukare än vad jag hade väntat mig! Kanske fick jag ytterligare ett kvitto på att han kommer må bra av att bara jobbas väldigt lätt vissa pass? Han gick ju inte stenhårt med Rebban igår, och det verkar ju vara grejen. Överlag så har han kännts betydligt bättre sedan jag slutade träna honom och bara red för hans motions skull. Hans kropp mår uppenbarligen bra av att lalla runt, och därför känns ju mitt beslut ännu bättre nu än tidigare. 
Vi värmde upp i trav och galopp. Emelie slipade bord utanför ridhuset, precis vid utebanan, med en slipmaskin. Tack vare den så fick vi lite extra fart, utan att han blev spänd och rädd. Mycket lösgörnade stod på dagens schema - skänkelvikningr som tillslut blev skolor. I galoppen var det fram och tillbaka, fram och tillbaka och fram och tillbaka. Ställa utåt och inåt, skänkelviningar även i galopp och fokusera på tt han verkligen tog skänkeln i alla lägen. Vi avslutade med lite byten, först bara enstaka på diagonalerna som sedan blev fyror, treor och tvåor! När han väl tar skänkeln så är det där så lätt! 
Efter ett pass på 30 minuter så var han sjöblöt och vi skrittade av i skogen 15 minuter. Tillbaka i stallet väntade en dusch, lunch och ut i hagen.
För mig väntade en cykeltur hem igen. Lite varmare, lite tröttare så det tog lite längre tid ;) Hemma drog jag igång och dammsög hela huset innan jag tog en powernap hehe. Därefter åkte jag till gymet för att svettas lite. 
 
Som sagt, kroppen kommer få lida imorgon, men någon gång måste semesterfläsket bort också! 
Imorgon ska jag och mamma till stallet tidigt på morgonen. Mamma ska ta hand om Royne som får vila och jag ska rida QD. Sen ska vi åka ut till landet för att fira min kusin och farbror som har fyllt år. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0