Quite Delight

Och härmed inledde jag min "hästvaktar-vecka". 
Efter jobbet åkte jag till hogsta för att rida ett pass på QD. Jag red på träns och graman och redan från start kändes han helt okej. Jag värmde upp honom i ponnytrav, eftersom han gärna älgar på i sina elefantkliv i tid och otid. Så till en början fick han helt enkelt finna sig i att ta så korta kliv han bara kunde. 
När han var varm i kroppen så jobbade vi med lite skänkelvikningar i skritt och trav, korta och långa. I galoppjobbet la jag fokuset på att han skulle komma tillbaka när jag bad om det. Han svarar nämligen väldigt bra framåt nu, men det är desto svårare att ta tillbaka och bibehålla galoppkvaliten. Det handlar ju mycket om styrka hos honom. 
Vi la även in några byten, och när jag red bra och rätt så blev de klockrena! 
Avslutade med skolor i trav där slutorna var superfina medan öppnorna var lite svårare. 

Imorgon ska jag antingen rida lektion för Emma, eller så rider jag ut. Oavsett vad det blir imorgon så blir det det andra alternativet på söndag. Om jag hinner så ska jag åka förbi ridskolan och rida Ladina en sväng också. Den behöver få röra lite på sig. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0