Ridit X2

Jobbat som vanligt, slutade vid fyra men åkte inte hem förren vid 6 hehe..! 
En ny häst kom till oss idag, Ladina tro jag hon hette. Red en kort stund på henne på eftermiddagen, hon var ju lite spänd (vilket såklart inte är så konstigt) men i övrigt var hon ganska trevlig. Hon blev lite tjafsig i munnen när hon spände till, men när hon väl spände av var hon ganska trevlig i munnen också. Dessutom kunde man hålla ett stöd i handen och lägga på skänkeln så sänkte hon nacken, vilket gör att jag tror det kommer bli en ganska "lätt" häst för eleverna! Nä men jag tror hon kommer passa bra in hos oss, dessutom ser hon precis ut som alla våra andra ston - mörkbrun ;)

Nu på kvällen var jag tillbaka i stallet och red istället för mamma. Fick såklart rida på den hästen mamma brukar rida, nämligen Stora. I början var den stark som en oxe, men jag hade en graman på som var till väldigt stor hjälp. Problemet med henne är ju att hon mer eller mindre har vänt ut och in på sin hals. Dessutom så tar hon inte skänkeln, så prio ett var ju att hon skulle ta den.. Därefter kunde jag börja rida loss henne. Även om hon är som hon är så tycker jag hon var ganska trevlig! Det jag framförallt gillade med henne var att hon kunde ta att man gick på henne, hon tjurade inte ihop och sa upp sig utan tog att hon blev "tillrättavisad". Det gör att jag faktiskt tror att det går att få henne ganska fin, det gäller bara att någon rider henne ordentlig och kontinuerligt. Det är nämligen en väldigt bra modell (bortsett från att rumpan är lite väl hög.. ;) ) och hon kan ändå ta lite längre ryttare trots att hon är liten. 

Nu ska jag ta en dusch och sen är det sängen! 


Gulliga Ladina. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0