Stulen bil, bortsprungen hund, köldutslag och fem ridpass senare..

Ja, rubriken berättar ungefr vad som har hänt sedan sist jag skrev något här. Tilläggas bör då att senast var i tisdags.. 
Igår red jag Theo efter jobbet. Erkan och jag tränade igenom vår kadrilj som vi ska rida på julshowen på söndag. Vå ska nämligen vara Tengils svarta soldater på våra svarta (mörkbruna) springare theo och Roy. Det kommer bli grymt!
På lektionen på kvällen red jag Ladina, som fick gå sin allra första lektion. Det var verkligen hemskt.. Hon var spänd, drog i högertygeln och var så otroligt orolig i munnen oavsett om jag höll i eller släppte. Tillslut hoppade Lollo upp och kände lite på henne. Vi kunde konstatera att hon behövde få testa ett annat bett och en annan nosgrimma. Känslan är nämligen att hon inte vågar ta stöd på bettet (kan dock tillägga att hon varken har sår i munnen eller något konstigt med tänderna), och den känslan har jag haft hela tiden. 
Något helt annat som hände igår vr att min bil, bästa bästa Partytraktorn, blev stulen från en parkeringsplats här i närheten. Så otroligt surt!! 
RIP </3
 
eftersom jag fick en p-bot i tisdags och bilen blev stulen igår så väntade jag mig en kaosdag idag. Mycket riktigt.. Det lilla odjuret Kennie sprang nämligen bort.. Karman på topp! 
Vi hittade iaf Kennie tillslut, så från och med nu är det inomhusaktivitet för henne..!
Erkan och jag red ut Missan och Gabbe innan lunch, och Missan var helt stört pigg! Öste iväg i ökad trav och jag var tvungen att verkligen hålla in henne i galoppen. Men hon är ju väldigt rolig när hon blir sån!
På eftermiddage red jag Ladina ett kort pass på rakt gummibett och remontnosgrimma. Det var en helt ny häst! Hon tog stöd och var lugn och avspänd. Duktiga lilla fröken! 
Hade lektion med mina duktiga elever som allihopa travade helt själva, typ 25 minuter i sträck! 
 
Avslutade dagen med att rida Ladina en gång till, men den här gången på lektion, Hon ska ju vänja sig vid att det är massa hästar runt omkring och att allt inte är som hon helst vill ha det. I början var hon superduktig! Men när hästarna framför började galoppera så slog det slint i huvudet på henne och hon började rycka i bettet igen, Det blev bättre i höger varv, men ändå inte helt bra, När hon kunde coola ner sig lite så avslutade jag och skrittade av lite extra istället, 
 
Bästa Mistrea och Gabbe på skogstur! Vet inte när man senast kunde rida över gräset i tjocktröja och dunväst i mitten av december!? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0