Här var det livat..

Uppdateringen är på topp.. typ!
Det händer inte så mycket av intresse just nu på hästfronten. Royne varvar joggingdagar med uteritt och långa promenader. Han känns dock bättre och bättre för varje dag. Igår hade vi en riktig motståndsdag, men när jag sagt till honom ett par gånger så blev han snäll och bjöd på framåt. För faktum är att även om det gör ont på honom just nu, så kommer han i slutändan må bättre av att han går ordentligt nu med den skada han har. Det handlar inte om något hårt dressyrarbete med krävande samling eller liknande, utan mer att han ska jogga på, lyssna framåt och ta tag i saker själv. 
 
Idag red jag lektion för Emma, fortfarande inget hårt arbete men jag ville ändå ha lite hjälp. redan från start tog han tag i jobbet och bjöd på framåt. Jag fick sitta och bromsa!! Fick inte ett enda stopp på hela passet, och han känndes faktiskt väldigt bra rakt igenom. Men så har det ju varit sista tiden - han känns bra, men så kommer de där stoppen i vänster galopp.. Vi red bara lite skänkelvikning för att få loss honom och några enkla byten. #0 minuter fick räcka för honom, han orkar inte så mycket mer. 
 
Nu är jag faktiskt ledig hela helgen. Jag fyller 20 år på torsdag, så jag ska fira min födelsedag imorgon med släkt och fina vänner! Hade ju passat bättre att fira nästa helg, men då ska vi på tävling med Helge och Fanelia igen så det skulle inte bli så bra. Men det duger bra det med :)
 
Ska försöka bättra mig lite på bloggningsfronten, men det är svårt när både inspiration och motivation befinner sig på andra sidan jordklotet.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0