Tisdag-onsdag

Igår började jag ju vid 12, så jag red både Royne och QD innan det. Royne fick börja med en sväng i skogen eftersom han blev så himla pigg och glad av det i måndags. Sen red jag lite på hoppbanan, dock bara i skritt och galopp eftersom min elaka fot gjorde för ont för att jag skulle kunna rida lätt. :(
 
QD fick sig ett pass ut i skogen. Han bråkade lite precis i början, men sen var han supersäll! 
 
Idag har mamma tagit hand om Royne och han fick gå på en liten promenad. Även om han inte tränas hårt de andra dagarna så tror jag att han mår bra av att få en vilodag ändå. 
QD red jag på lektion för Emma. I början var han lite stark i handen, men sen blev han faktiskt fin. Det jag tycker har varit svårt med honom är att jag inte riktigt vet hur han är i formen. För lång, för kort, för låg eller för hög? Eftersom jag inte har ridit i ridhuset en enda dag så har jag ju inte kunnat se heller. Emma tyckte att han var bra i formen, så jag får ju förlita mig på det. I jämförelse med Royne så är det så lite hals att runda ihop. Alltså när jag kortar upp tyglarna på Roy så behöver halsen korta sig en halvmeter, till skillnad från QD som har så kort hals och känslan är att man kortar den en halv cm. Tror ni förstår vad jag menar. 
Vi jobbade mycket med galoppen. Han håller på och lär sig byten, och gör det mer än gärna själv.. Så först gjorde vi några byten, där de från vänster till höger blev bra, men när han började byta själv så red jag bara förvänd galopp. Avslutade med travarbete och han kändes himla fin då faktiskt! 
Eventuellt ska jag rida lektion igen på lördag. Ska se om jag kan få mamma att filma lite då :) 
 
Imorgon är det jobbelijobb som vanligt. Sa ju att jag skulle jobba 11 dagar på rad. 11 dagar blev 14 dagar ;) Dock jobbar jag typ 14-20 på söndag, så det är inte så jobbigt och sen är jag ledig fem dagar! 
 
Förövrigt så hade jag tvättdag idag. Det är iprincip bara jag som tvättar i vårt stall, så när jag väl får tummen ur så kan jag tvätta hur mycket som helst. Hittills har jag aldrig förstört något, förens idag.. Tvättade alla hagskydd plus ett sadelgjordsludd. Luddet var blått och de flesta skydden var svarta och vita. Har aldrig varit några problem med det. Förens idag.. 
Babyblue är det nya vitt.. Tur att jag inte gjorde en Clara och färgade 3000kronors skydden! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0