Godmorgon!

Ledig idag, asnajs!
Frida ringde mig vid 6 imorse för att säga att Roynis kunde gå ut i paddock på fm så då kunde jag rida lektion i eftermiddag. Jag vaknade ju när hon ringde, och sen var jag helt enkelt vaken! Inte bara vaken, utan ganska pigg också. Vet inte när det hände senast att jag var pigg vid 6 på morgonen.. Men jag är ju trots allt så van att gå upp sådär sjukligt tidigt så det känns inte så konstigt. 
 
Hur som, ska som sagt rida lektion i eftermiddag. Sen ska jag rejsa hem för att göra mig iordning och åka in till stan för att käka middag med Rebban. Jättelänge sedan vi träffades nu! Rebban är trots allt min allra första kompis, vi har kännt varandra sedan vi började på dagis och vi har gjort det mesta tillsammans. Hennes familj har till och med bott i vår källare under en månad mellan en flytt, så så väl känner vi varandra ;)
 
Red lektion igår också, och det gick faktiskt ganska bra! Emma har ju varit bortrest en vecka, så vi har trimmat själva och det har verkligen varit katastrof. Framförallt på kandaret.. 
Men igår då så värmde jag upp som vanligt, få igång bakbenen och få honom att bjuda på framåt. Emma var tvungen att rida en stund till på sista hästen, så då skrittjobbade jag en del medan jag väntade på att hon hade ridit klart, och faktum är att det blev ganska bra efter det. Han bråkade lite i traven, men vi tog oss igenom det med hjälp av skänkelvikningar och avslutade ganska bra. 
Är nöjd med passet, vi har fortfarande väldigt mycket att jobba på men det var betydligt bättre än bara häromdagen! Och eftersom min häst är en latmask och inte springer om han verkligen inte måste, så tar han ju alla chanser. När jag då inte kan rida med sporrar blir det ju extra svårt. Vet ju att det blir lättare när jag kan ha dem på, det lärde jag mig i söndags ;)
 
Nej, nu ska jag ta en sväng med Kennie och så tänkte jag åka till stallet vid typ halv 12. Blir ju som sagt lektion i eftermiddag, och även imorgon! Min förhoppning är ju att jag ska tävla på måndag på vby. Är dock långt ner på reservlistan fortfarande, men jag har sagt att de kan ringa mig måndag morgon om de får en sen strykning så kommer jag. Det är ju så nära. Så då får Royniboy gå lektion tre dagar på rad eftersom Emma sen är borta lördag och söndag och jag hinner ändå inte rida på lördagen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0