Inte alltid som planerat..

Vid 10.30 igår fick jag ett sms att de som skulle komma och jobba inte hade kommit, och jag blev med andra ord tvungen att avboka allt jag hade planerat och åka och jobba. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, och man kan minst sagt säga att jag var arg som ett bi ungefär hela eftermiddagen.. Hatar att behöva ställa in planerade saker när det inte ens är jag själv som har klantat till det. Men men, vad skall man göra?! 
 
Red lektion på Royni på tränset. Den hästen har lite svårt för det där med att byta mellan träns och kandar. Antingen så går det bra på tränset och dåligt på kandaret, eller tvärt om. Nu är vi inne i en "bra på kandaret-period". Att jag var på dåligt humör gjorde itne saken bättre, samtidig tsom det faktiskt gjorde det! Nu kunde jag bli lite arg på min häst när han inte gjorde som jag ville! Inget negativt som inte har något positivt med sig ;)
 
Idag jobbade jag som vanligt. Emma var sjuk och kunde inte rida alla hästarna, så jag red Queen på morgonen. Tycker väldigt mycket om den hästen. Idag var hon dock pigg som jag vet inte vad, ville bara galoppa! Innan vi gick in i ridhuset så skrittade vi runt Norrby, och man glömmer lätt att den damen bara är 6 år gammal. Hon är så otroligt snäll. Vi möter både cyklister, stavgångare, Islandshästar (har nog aldrig varit med om en häst som INTE blir rädd för Islandshästar..), bilar och traktorer, och madame bryr sig inte ett smack! Sen kan hon ju få för sig saker och bara tvärvända helt oprovocerat, men det hör ju lite till åldern också. 
 
Red lektion sen på Royne på kandaret. Han var otroligt fin från start!! Mjuk, rund och ihop. Kan det kanske vara så att jag äntligen har hittat ett bett som han trivs med?! Värmde upp och sen fick han pausa lite. När vi satte igång igen så skulle vi bara få upp farten igen och sen skulle jag rida programmet. 
Även fast han var väldigt fin så blev han lite stoppig. Jag tror det var för att jag ville ha ut lite mer av honom, vilket jag egentligen vet att jag inte ska kräva så här på en gång. Men efter att jag fått bli lte arg så kunde vi ta oss igenom alla programdelar utan problem. Det var framförallt i förvända galoppen till höger som han stoppade, precis på medellinjen där man vänder över från rättvänd till förvänd.. Så jag provade att lägga honom lite längre och lägre, och då kunde vi ta oss runt den kringelikrok vägen utan att han stannde. 
 
Imorgon väntar ju jobb som vanligt. Påskfton eller ej, hästarna vill ha mat ändå. Roynis ska få vila, och eftersom jag har lite brådis hem från jobbet så ska mamma komma och ta en prommis med honom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0