Lördag och söndag

Igår red jag ett helt pass i ridhuset utan spö. Har nog aldrig hänt tidigare.. Hehe.. Eller hela passet var nog att ta i, för jag tog det på slutet eftersom jag behövde hjälp att få honom kvick i igångsättningen från halt till trav.
Hur som helst, det gick faktiskt ganska bra. Gjorde en miljon övergångar för att få honom snabb i benen och i huvudet.

Igår kväll var fantastiska fyran och theres här och kikade på mello. De gick inte förens klockan var närmre två, så jag kände att en sovmorgon var lägligt imorse. Vid 12 lämnade jag sängen.. Vet inte när jag sov så länge senast..!

Åkte ut till stallet för att ta en prommis med min fina häst. När jag kom dit hade Josephine mockat och sa att min häst var väldigt pigg! My lucky day!
Ut på tur skulle vi iaf, och pigg var han minst sagt..! Haha får nog rida på lite mer nu helt enkelt.

Imorgon ska pärlan få jogga ett pass i ridhuset. Hade egentligen velat rida ut, men det är bara is överallt.. :(
På tisdag ska han iaf gå lektion igen, så det passar sig ändå ganska bra att jogga inne imorgon. Funderar på att testa med kandaret på tisdag. Var ju ett tag sen och då var han hemsk på det.. Men ska vi tävla om en månad så är det dags nu..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0