Heldag i stallet

Det blev en riktig heldag i stallet idag. Vi skulle rida första hästarna vid 11, vilket blev proppen (Provence) för min del och månen för erkan och så tog vi med oss Fanny och kovo. Vi skrittade mest eftersom det var lite hårt, men på några ställen kunde vi trava lite. 
Näst på tur blev Mon ami och Bullen. Erkan fick äran att sitta på gigantiska Bullen, jag erkänner att jag tycker han är lite väl stor :p 
De tyckte att det var superkul att få trava lite i skogen, och när Monami väl hade fattat att hon fick gasa lite så blev hon riktigt på hugget! 

Efter en liten värmepaus i personalrummet så tog vi Missan och gabbe på en sväng i skogen. Det var längesen vi var ute med dem, så det var supermysigt. Missan har lite vila just nu eftersom Annie inte har någon sadel som ligger helt hundra. När Missan har vilat brukar hon bli lite seg, men inte idag! Hon hade full fart framåt redan från början. Tillomed lite tittig var hon. Haha men hon är väldigt rolig när hon blir sån!

Sist men inte minst longerade vi roddan. Hon skötte sig bra och jobbade på bra på linan. 

Tanken var att jag skulle vara i stallet mellan typ 11 och 14 kanske, men jag åkte därifrån vid 16.30! Det är så skönt att kunna vara där utan att ha bråttom, kunna ta den tid man behöver. 

Imorgon blir det en heldag på Globen! Erkan och jag tänkte vara dör när annexet öppnar hehe :D 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0