Jag älskar mitt jobb!!

Sovmorgon som vanligt på måndagar. Hade dock missat att ställa om väckarklockan så fick lite panik när den visade 8.50 när jag vaknade.. 

Efter lunch red jag gabbe med hjälp av Lollo. Han kändes fin och jag hittar fler och fler knappar för varje dag! Dock blev det lite mycket turbo mot slutet, men jag börjar förstå lite mer hur jag ska hantera det och så vågar jag nu använda benen lite mer även när han blir het. Men han är verkligen så rolig att rida, och jag är så himla glad att jag får den här chansen!! 
Efter jobbet fick han dig en ordentlig rykt eftersom jag bara slängde ut honom i hagen efter passet. Han ska få vila imorgon och på onsdag rider Lollo, men på torsdag är vi tillbaka igen. 

Hade teori med min första grupp, och vi tog dondy till hjälp för att lära oss hästen delar. Han blev täckt med post-it lappar, men han var lika glad och nöjd för det. Efter lektionen var det en mamma som kom fram till mig och sa att hon tyckte jag var så duktig som ridlärare! Det gjorde mig verkligen så glad!! Jag är inte utbildad, jag har inte gjort något sånt här förut. Men jag tycker det är väldigt roligt och när man får ett kvitto på att man gör ett bra jobb då blir det extra roligt!! 

Storhästgruppen hade hoppning idag. En halvtimme innan slog mitt hjärta i 180 för jag var så nervös! Jag gillar inte hoppning, och framförallt inte att se andra hoppa. När jag då dessutom ska vara den som instruerar de här eleverna till att göra rätt, ta sig över hindret i rätt gångart och dessutom få alla att sitta kvar.. Bara tanken gjorde mig ju livrädd!! Men det gick superbra! Alla satt kvar och tyckte det hade varit jätteroligt. Och även av dem fick jag beröm! Innan jag började jobba så trodde jag faktiskt aldrig att jag skulle bli så glad när någon sa att jag var duktig på det här. 
Och det är just det här som gör att jag känner att jag valt rätt jobb! Jag lär mig något nytt för varje lektion jag håller, jag får lära mig att handskas med både jobbiga föräldrar och barn som gråter vilken häst de än får rida på. Det är verkligen utvecklande, och jag älskar det jag gör!! 

Arkivbild, men ungefär så glad kände jag mig när jag åkte hem ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0