Den fula ankungen som börjar bli en svan!

För ett år sedan startade Emma och Helge MsvA / St George och hade precis debuterat Int 1.
 
Idag har Helge gått sin allra första Grand Prix Kür, och det med bravur! Tänk att den fula lilla nkungen faktiskt börjar bli en riktig svan nu! 
 
Jag kunde ju inte hålla mig från att åka bort till Djursholm för att titta på bästa Helge. Det var ju ett tag sedan jag såg honom nu, och han har verkligen blivit finare på den tiden. Han har kommit ihop sig ytterligare ett snäpp och piafferar bättre. 
I fredags hade han blivit jättespänd på banan (vilket verkligen inte är likt honom!), så de hade faktiskt utgått. Men idag var han väldigt fin på banan också! Han blev lite låg och lång i formen, men han piafferade bra och gjorde alla rörelser klockrent! Och musiken passade honom väldigt bra, trots att küren från början inte är gjord för honom.
Det var verkligen roligt att se honom nu, och jag skojar inte att jag rös genom hela programmet bara av tanken att lilla Helgis faktiskt springer GP kür och har där att göra! Att de dessutom slutade typ två utanför placering är ju bara en bonus.
 
 
Älskar verkligen kontrasten i mitt hästliv - imorse satt jag som domare i en Märke 2 tävling på ridskolan, för att sedan på eftermiddagen vara med när Helge springer kür på Djursholm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0