Slut som artist

Helt jäkla slut efter sex dagars arbete. Det är inte själva grejen att jobba sex dagar på rad, det har jag gjort många gånger förr, utan snarare det att man förväntas vara pigg och hålla igång även när man kommer hem på kvällen. Själva stressen runt julen sätter ju också sina spår och jag har nog aldrig varit gladare över en avslutad arbetsdag som jag var när jag åkte hem idag. Att jag dessutom var på vidrigt humör halva dagen gjorde ju inte saken bättre. Blir så trött på folk som inte kan använda hjärnan mer än åt sin egna bekvämlighet, och när man väl har gjort ett misstag så är det alltid någon annan som ska sota för det.. 

Senaste dagarna har jag varit helt slutkörd när jag kommit hem från jobbet. Trött och helt genomfrusen. Känner verkligen på mig att jag kommer bli sjuk när som helst. När jag kom hem idag var jag inte bara trött och kall, utan hade även ont i magen och tvärlock för ena örat. Ont mellan skulderbladen har jag också, och i nacken. Inte mycket som är bra nu. 
Vågar heller inte slappna av riktigt eftersom jag är ledig imorgon. Det är ju då man väl blir sjuk. 
Nä ska sluta klaga nu och krypa ner under täcket och kolla på greys anatomy! 
Imorgon är jag som sagt ledig. Ska ha lektion för Hedda, åka till Barkarby med mamma och bara låta bli att slappna av. Helt enkelt göra så mycket jag kan. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0