Egen häst, eller inte?

Under hela den här hösten så har jag sagt att jag inte saknar att ha egen häst. Eller jo, saknar det gör jag såklart, men jag har ingen enorm längtan efter en ny egen. Jag har hittat andra saker i livet jag vill prioritera, både tidsmässigt och ekonomiskt.
 
Nu när jag har varit hästvakt åt QD ett par dagar så inser jag hur otroligt gärna jag vill ha häst igen. Kunna rida och träna som man själv vill, helt enkelt bara ha fria händer! Det är ju så himla roligt, och jag förstår inte hur jag egentligen har klarat mig utan häst den här hösten?! Jag älskar ju att rida, träna och tävla. Det har jag ju förvisso fått göra ändå, men jag tror ni förstår vad jag menar.
 
Det finns dock två faktorer som talar emot en egen häst.. 
1. Det är så jäkla dyrt! Men jag tror att mina föräldrar skulle kunna tänka sig att hjälpa till lite med den biten, eller vad säger ni mam&pap (jag vet att ni läser det här..!) ;)
 
2. Jag vet inte vart jag skulle stalla upp den. Att sitta och åka ut till Drottningholm / Ekerö varje dag efter jobbet skulle innebära att jag alltid skulle fastna i köerna, vilket för mig inte känns så otroligt lockande. Desamma gäller om jag skulle åka ut mot Bro. Det enda alternativet skulle ju vara att ställa den på ridskolan, men som det är just nu så är det helt proppat i stora stallet. 
 
Jag vill ju flytta hemifrån, samtidigt som jag så himla gärna vill ha häst.. Jag misstänker att jag får välja, antingen eller. Man kan ju tyvärr inte få allt..!
 
Jag saknar ju det här, så himla mycket! 
Och framförallt så saknar jag den där bruna lilla ponnyn </3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0