Stallet, check

Var som sagt i stallet nu mitt på dagen och red Missan. 
Eftersom det var så kallt idag så fick hon skritt fram extra länge. Skrittar alltid fram ordentligt, men när det är kallt måste det bli lite extra. Hon fick även en lång uppvärmning i trav, med en miljon övergångar och böjda spår. Vi red på serpentiner, först tre bågar och mot slutet fem bågar, med skrittövergångar vid passerande av medellinjen. Jag la fokus på att hon skulle vara rak hela tiden i skritten eftersom hon annars gärna börjar slingra sig lite. 
Hela tiden höll vi oss innanför spåret, vilket helt klart har blivit min nya grej! Gör det hela tiden när jag rider Theo för att verkligen hålla koll på alla kroppsdelar. 
 
Efter en liten paus så blev det lite galoppjobb. Missan började med att tjura ihop och ville absolut inte gå fram. Så då fick hon galoppera på tills vi hade ett sug i galoppen. Då fick hon en paus igen och sen gjorde vi samma sak åt vänster. Nä vi jobbade med traven på slutet så var hon ganska fin, hade ett relativt bra sug i handen och hon matade på med bakbenen. Då fick hon avsluta och så skrittade vi av. 
 
Imorgon blir det träning på Theo för Annie, och sen ska jag rida Missan igen. Kalasdag helt enkelt!
 
Fina tjejen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0