Vem behöver ett gym när man kan putta en traktor?

Ingen dag är den andra lik på mitt jobb.. Idag har vi t.ex ägnat en stund åt att, på fem man, putta en fet traktor från ena kortsidan av ridhuset, till den andra kortsidan.. Den hade nämligen fått soppatorsk under harvningen, då för att den inte skulle stå ivägen under lektionerna så fick vi helt enkelt putta in den! Hej och hå vad jobbigt det var, men in kom den! 

Efter jobbet åkte jag till hogsta för att rida QD. Vi ägnade oss först åt 45 minuter skrittjobb för att han skulle släppa lite, men därefter blev det helt okej. Vi struntade i galoppjobbet eftersom det är så svårt, speciellt när han är som han var idag. Man ska ju inte blunda för det som är svårt och strunta i det, men av erfarenhet vet jag att det ibland är lika bra att skita i det. Det blir bara konflikt annars. 

Skippade gymet idag eftersom jag kom hem så sent, men imorgon är det all in igen! Ska även rida lektion imorgon som vanligt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0