Midsommar

Spenderade min midsommarafton i stallet, oväntat nog! Hämtade upp Carro vid strax innan 9 och så åkte vi till stallet. Red vid tio ungefär och vi hade annies ögon på oss. Provad ett annat bett på Elton, ett tvådelat gummibett, som han trivdes mycket bra på. Fick en helt annan känsla än på det andra bettet. Han är ju känsligare än vad man tror. Enda nackdelen med det är att det är rosa.. ;) Hur som så kändes det ganska bra och jag fick bra knep av Annie. Vi skrittade ut efter passet och hästarna fick passa på och äta lite gräs längs med vägen.
Därefter putsade Carro och jag hästarnas utrustning och sen åkte vi iväg och handla mat, för att därefter laga maten. Jag passade på att städa personalrummet medan hästarna ändå stod ute och mös i solen, och sen gick vi ner till ängen så de fick beta lite mer.
Tillbaka till stallet och natta djuren - rykt, massage, tvätt av sår osv. Och så plötsligt var klockan 17 och det var dags för fodring och hemgång! Vet inte vart dagen tog vägen, men det tar tid att ha hand om EN häst :P
 
Midsommarfirandet blev trevligt med Carro, Frida, Pellen, Erica och Tessan här hos mig. Vi grillade och hade det allmänt supermysigt!
Carro sov kvar här eftersom vi ändå skulle till stallet idag, så jag gjorde våffelfrukost imorse.
Vi var i stallet strax efter 10, och sen har dagen bara flugit iväg. Jag red en kortis i ridhuset med Carros ögon på oss och stundtals blev Elton riktigt bra. Kunde ta med mig knepen från igår och då blev det kalas. Galoppen är svår, men det har blivit mycket bättre ju mer jag kommer på honom. Dessutom är han otroligt pigg! Kan knappt lägga på skänkeln utan att han börjar trava. Men hellre det än tvärt om! På slutet tog han stöd på bettet och jobbade i en låååång och låg form, precis dit vi vill komma.
Vi gick ner till ängen efteråt så fick Elton och Lillen käka gräs. Jag åkte sen ut till Lejondal för att hämta Annelies buss som jag har fått låna. Så himla snällt! Väl tillbaka till stallet så gjorde jag rent den ordentligt på insidan, handtvättad med såpa och grejer är den nu! Började packa och fixa med alla saker så blir det lite mindre att göra imorgon iaf. Tog in Elton sen och han fick en ordentlig rykt och massage.
Vi åkte väl från stallet vid 19.30 ungefär.. Förstår inte riktigt vad vi sysslar med, jag och Carro ;) Men kul har vi, och jag kommer sakna att ha henne och Lillen där i höst! Eller Carro är ju där, men bara på jobbet liksom.
 
Nu ska jag fortsätta packa.. Imorgon kl 13 åker vi från stallet med Elton badad och redo för äventyr! Ska bli så himla roligt, men är samtidigt lite nervös.
Kanske är det här det sista ni får läsa under de närmsta tre veckorna, men ska försöka uppdatera så mycket jag kan om allt vi sysslar med i den mån jag har tid och internet!
 
 
Elton fick prova silvertäcket, aka rymdskeppet! 

Kommentarer
Postat av: carro

Önskar vi hade typ 3 veckor till!!

2014-06-21 @ 22:15:28
URL: http://hojmarksfebas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0