Fredag

Så har det gått en hel arbetsvecka sedan jag skrev senast. Jag har jobbat på, var ledig i onsdags men jobbar imorgon. Red lektion i onsdags på nameless, vilket var trevligt. Han är ju inte så stark ännu men kommer nog bli bra när han lagt på sig både fläsk och muskler. Ingen wow-häst, men trevlig som sagt. 

Igår spurtade vi iväg till friends arena efter jobbet för att se fälttävlan. Slutade 17 och showen började 18, men rally-Harry erkan körde fort så vi hann i tid. Hade fått biljetter från mammas jobb till deras loge. Så där serverades mat och dryck vilket var väldigt trevligt. Showen var också otroligt bra med Lollos framtida gren ride and drive där man både skulle rida fort och köra traktor fort! Jag antog utmaningen att möta henne i denna gren på julshowen! Fälttävlan var också väldigt fartfyllt och kul att se. 

Idag har vi ägnat arbetsdagen pt att rida ut massa hästar. Jag började med proppson som fick springa i skogen med virri och luxia. Sen blev det lilla ponnyn Vetra också innan lunch. Totalt fick vi på fem personer ut 12 hästar innan lunch! Plus att vi såklart gjorde klart stallet också. 
Efter lunch tog vi in djuren från hagen och sen red jag gabbe. Han fick jogga lite i ridhuset eftersom det skulle hinna bli mörkt innan vi skulle vara tillbaka. Han var duktig och är ju så himla rolig att rida. Dock hade jag glömt att köpa en bromspolett så det var lite eld i baken.. Dock höll det på att bli en dejt med ridhusbotten när jag sa ptro vid en avsaktning från galopp och det blev tvärstopp! Haha höll på att fortsätta framåt själv.. Hade kunnat bli trist ;) 
Hade lektion för Hedda när jag slutat och innan jag åkte hem borstade jag såklart gabbe och putsade sadel och träns. 

Imorgon är det som sagt jobb och direkt efter det ska jag till friends för att gå på kvällsshowen med erkan, Frida och pellen. 
Fälttävlan!


Bra start på dagen när annie lämnat en sån här lapp! 


Häst 1, 2 och 3 idag ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0