Händer inte så mycket..

.. och därav den uteblivna uppdateringen. Jag jobbar på, har världens grymmaste schema som gör att jag jobbar lång dag på månsdag, sen slutar jag tidigt tisdag och fredag, normaldag på torsdag, och så har jag varit ledig onsdagar och jobbat lördagar. Ganska skönt faktiskt med ett avbrott mitt i veckan. 
har börjat komma igång lite med träningen igen också och den här veckan har jag nog varit på gymmet tre dagar tror jag.. :p Med tanke på att jag inte tränade alls på typ tre månader så är det iaf ett steg i rätt riktning. 
 
Rider gör jag faktiskt inte alls just nu. Eller ja, igår red jag och Pellen ut på Missan och Collin på min lunchrast, men utöver det (och utöver en skrittur på Provence i skogen) så har jag inte ridit på fem veckor. Precis innan vi började jobba igen red jag ju ut lite på Missan, men i ridhuset/utebanan har jag nog inte varit på åtta-nio veckor.. 
Motivationen finns liksom inte riktigt, och jag ska erkänna att jag faktiskt inte längtar efter att få rida. Så som jag alltid annars har gjort. Förra året red jag väl i snitt två gånger i veckan, och varje torsdag höll jag på att längta ihjäl mig tills det var onsdag och ridning igen. Men den känslan finns inte riktigt nu, tyvärr. Jag inväntar motivationen, och när den kommer ska jag sätta fart och börja igen. 
Igår kväll och i fredags longerade jag dock Elton en stund i ridhuset. Han blev så otroligt smal och tappade verkligen alla muslker under sina tre veckor på sommarbetet, så nu ska vi försöka bygga upp honom lite från marken så han slipper gå med ryttare. Jag har dessutom klättrat lite med honom i skogen runt stallet, vilket innebär att jag har en jäkla träningsvärk efter att ha fått promenera upp och ner i de jäkla backarna. Men det är det värt. 
 
Något som jag ser desto mer fram emot är nästa helg när jag och Carro drar igång vårt projekt "mini-truppen" på riktigt. Vi har vår första träff med 11 förvåntansfulla barn och ungdomar. Ska försöka fomulera ihop ett inlägg om hela projektet , kanske ikväll eller så får det bli en annan dag. 
 
Imorgon blir en annorlunda måndag - jag ska nämligen ha alla Fias lektioner på kvällen. Hon är bortrest, och då fick jag frågan om jag ville rycka in. jag gillar ju att ha lektioner, så jag tackar inte nej! det innebär dock att jag har lektioner från 15.30 till 21.30, med ca 15 minuters paus mellan 17.15 och 17.30.Men jag klagar inte! 
 
Dessutom är det bara lite mer än tre veckor tills jag åker till New York! Och mindre än ett halvår tills jag flyttar! Yihaa! Stay positive! 
 
Efter gårdagens longering av Elton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0