En häst som inte kan vila..

Hann ta Ester en sväng på eftermiddagen idag. Hon fick först gå lite på lina med super-inspänningen och sen red jag en stund. Det var betydligt bättre än igår, även om det inte var helt bra. Men som sagt, alla framsteg är ändå framsteg! 

Åkte ut till hogsta efter jobbet där QD fick gå ett pass i ridhuset. Han vilade ju måndag och tisdag och longerades igår, så jag hade väl inte förväntat mig någon toppenkänsla. Men att det skulle vara såhär illa..! Han var stel, stark och allmänt spänd. Den hästen kan helt enkelt inte vila.. Det som ändå är roligt är att det jag tycker är vidrigt nu, det är ungefär detsamma som var bra förut! 
Jag jobbade väldigt mycket i skritt, att han skulle ta skänkeln och att mina tygeltag skulle gå igenom. Vet inte hur många gånger jag var påväg ut ur ridhuset för det gick bara inte. Men jag bestämde mig varje gång för att jag inte fick ge upp. Det är jag ändå väldigt nöjd över - att jag fortsatte rida trots att det kändes skit! Och tillslut så släppte det! Då blev han faktiskt riktigt fin - lätt i handen och mjuk i kroppen! Vi testade på lite förvänd galopp när han ändå kändes så bra. Tanken är ju att vi ska starta La:3 hemma 1maj, men jag insåg ju att vi aldrig övat förvänd galopp.. Men det var nemas problemas. 
För övrigt har jag dessutom lyckats spräcka skärmen på telen, rätt ordentligt kan man säga.. Så jag ser inte jättemycket av vad jag skriver hehe..

Imorgon jobbar jag som vanligt. Har två privatlektioner efter lunch och därefter ska jag direkt ut till HK och rida ett pass. Sen är jag tyvärr hästledig hela helgen. Eller ja, jag ska ju jobba med minitrupparna på söndag, men annars är det helt hästtomt :(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0