Långöra

HK vilar fortfarande, så vi promenerar på i det (oftast) fina vädret. Han har varit mer i luften än på marken sista dagarna, och det tycker jag ändå borde vara ett gott tecken! 

Jag har ja haft en liten dip med ridningen sista veckan och faktiskt inte ens suttit på en häst. Men idag tog jag mig i kragen och bestämde mig för att det inte är okej att vara så negativ hela tiden! Det är okej att känna sig värdelös, det är okej att tycka det går dåligt. Men man måste ändå kunna släppa det och se lite framåt, om än så bara till nästa dag! 
Så jag drog iväg ett mess till Annie och sa att jag ville rida iaf, trots att jag egentligen hade avbokat min lektion! Ger mig själv en klapp på axeln för det. 
Lilla långöra, aka prinsessan på ärten (eller bara Ester?), fick springa. Hon fick en grammis på sig och så körde vi. I början var det hemskt och jag ville inget hellre än att sitta av. Men jag fortsatte rida (en till klapp på axeln!) och mot slutet blev det bättre. Även om det inte är bra så är det iaf bättre. Och alla framsteg är ändå framsteg! 
Imorgon hinner jag tyvärr inte rida eftersom min grupp är framflyttad och rider precis samtidigt som jag har ponnylektion. 
På fredag har vi tävlingar igen, och jag åkte på en heldag i sekket.. Wiie så kul att sitta inomhus hela dagen! Nä, jag ska inte vara bitter. Smile and wave guys, just smile and wave! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0