Onsdag

Kennie tyckte att jag var dum i huvudet när jag tvingade upp henne vid fem imorse.. En halvtimme senare var vi på plats i stallet för morgonpromenad. 

Fick en sjukt bra start på arbetsdagen iom att erkan och Sandra hade jobbat igår kväll = det var sjukt lättmockat!! 
Efter lunch red jag Jasper. Han har ju varit otroligt snäll nu så imorgon kanske jag tillomed vågar rida själv? Jag har alltid haft sällskap i form av annat ekipage eller bara någon på marken, ifall han skulle hitta på något. Men han har som sagt skött sig exemplariskt. 
Han var mycket bättre idag än vad han varit tidigare, betydligt bättre framme för skänkeln och mer lättstyrt! På slutet kändes han faktiskt bra, då kunde jag ta tillbaka lite i traven utan att han tappade bjudningen. Stackarn var helt sjöblöt efter att ha jobbat en kvart.. Han är ju under igångsättning, så lägger vi till att det var helt sjukt varmt.. Men han fick en redig dusch och sen gå ut i hagen. 

Imorgon ska jag rida honom innan jobbet, och sen jobbar jag 12-20.30. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0