Så trött

Herregud vad jobbigt det är att börja jobba igen. Även om det är roligt så blir man ju trött.. Dock är det cirkus en vecka innan jag kan slappna av igen och vila upp mig lite ;) jag jobbar ju på söndag också eftersom jag var ledig i måndags. 
Imorgon var tanken att jag bara skulle åka med Emma och Helge på tävling i Vallentuna, men en häst i stallet blev dålig nu ikväll så jag fick rycka in och ta fodring och utsläpp imorgon bitti också. Blev inte jättestor skillnad tidsmässigt på när jag måste vara där, men en timme tidigare känns ju ändå. Men såklart ställer man upp när det krisar. 

Jag var som sagt hos raggan efter jobbet för lite hoppning. Tog med mig erkan som banpersonal hehe! 
Raggson hoppade riktigt bra idag. Vi hade först lite trav- och galoppbommar och sen byggde vi upp två kryss med två galoppsprång emellan. Höjde upp lite efterhand och avslutade ned ett räcka på första och två galoppsprång senare var det en oxer. Raggan var som sagt jätteduktig och ju mer jag lär känna henne desto bättre blir det ju! 

Imorgon som sagt tävling med Helge. Därefter väntar en låååång vecka på ridskolan. Men det blir bra, nytt schema med en hel del förändringar. Bl.a så jobbar jag kväll på torsdagar med lektioner fran till 20. Jag tror det blir en bra höst, ny kollega och vi ska verkligen ta tag i att peppa varandra! Inte för att mina gamla kollegor på något sätt varit dåliga! Men ni förstår grejen ;) 

Vissa chillar mer än andra på jobbet.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0