Julshow

Igår stod julshow på agendan. Alla vi instruktörer skulle rida en kadrilj tillsammans och sen skulle jag och pellen utmana våra mammor i generationskampen - ride and bike. 

Vi övade ju lite på kadriljen i fredags med mindre lyckat resultat.. Men vi red igenom den ett par gånger allihopa tillsammans medan vinter fram och då gick det ju bättre iaf! Jag red ju, efter mycket om och men, på min gamla stjärna Royal. Jag har ridit honom en gång innan i skogen sedan han flyttade hit för 2,5 år sedan.. Men han kändes jättefin att rida! Pigg och glad. Jag känner ju honom ändå rätt väl, och vet ju att byten är något av det roligaste han vet. Så på framridningen gjorde jag några byten för att få honom på gott humör. 
Väl inne i ridhuset fick han lite lätt scenskräck för all publik.. Men efter att vi ridit runt ett par varv så lugnade han ner sig. 
Jag och pellen skulle rida först, men vi hade en plan b att Annie skulle rida förbi mig om Roy stannade, vilket han gjorde redan när vi var på medellinjen :p 
Överlag blev kadriljen bra, trots att vi inte hade tränat så mycket! Framförallt var vi väldigt snygga i våra orangea jackor och nya, supersnygga, schabrak vi fick i julklapp från ridskolan! 

Sedan var det dags för ride and bike! Jag och pellen mötte alltså mamma och Lisen i en tävling där det skulle hoppas en bana och sedan cyklas. Självklart hade vi valt häst först, och valet föll på Max 2! Liten, lättsvängd och sjukt znabb! 
Tack och lov slutade det med seger för vår del - allt annat hade ju varit en stor besvikelse. ;) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0