Ponnyridning

Idag har ponnyerna dom sagt fått jobba lite. Vetra var först ut och kändes riktigt bra. Mycket bättre än senast redan från start. Förra gången låg fokus på att hon inte skulle springa ifrån mig, idag hade jag kontrollen och kunde istället lägga fokus på att hon verkligen tog skänkeln. 
Näst på tur var duni som började riktigt dåligt men slutade ganska bra. När hon väl släpper efter så gör hon det till 100 % och man kan bara åka med. 
Tredje man ut var Leo. Honom red jag ju första gången igår och då var han väldigt spänd. Idag visste jag lite mer vart knapparna satt och kunde börja någorlunda där jag avslutade igår. Det största problemet med honom är 1. att han är född på tygeln och därmed född i en viss form = går inte att ändra formen, och 2. Att han inte tar skänkeln. Men när jag fått honom lite avspänd och att han började ta skänkeln bättre, då gick det ju även att variera formen lite! Lite är alltid bättre än inget! Det är iaf en väldigt rolig häst, som när han verkligen tar i bakifrån travar som en gummiboll. Känns som om man ska studsa av i lättridning.. 
Sist ut i ponnyligan var goldie. Skrittjobbade honom en lång stund, men när jag satte igång i trav kändes han inte helt hundra.. Så han fick gå hem igen. 

När ponnyligan var klar så var det Jaspers tur att jobba lite. Fina Jasper, han kan verkligen konsten att både knäcka mig och ge lyckorus! Idag var det ett litet mellanting. Han var fortfarande lite spänd, men jag var inte rädd och vågade ändå vara på honom lite. Så kvicka bakben fick vi i skritt. 
Men imorgon är en ny dag! Räknar med spänning deluxe så behöver jag inte bli besviken om det blir så. 
Efter jasper hann jag mocka ett stall innan jag hade rast och sen lektioner hela kvällen. Helt klart en dag i min smak ;) 

Imorgon är det ju jobb som vanligt. Lektion ska vi hinna med att rida och efter jobbet ska jag till Kersö och rida fina raggan! 
På lördag har vi julshow på ridskolan och jag ska vara med i både kadriljen med instruktörerna och "ride and bike". Efter julshowen blir det julbord med all personal från ridskolan, så det blir nog en bra dag det! 


Dålig bild på min bästa kompis ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0