Antar utmaningen

Igår spenderade jag större delen av dagen i stan med mamma och mormor. Fick pastatallrikar av mormor i julklapp och så köpte jag champagneglas. Fick även ett superhärligt litet får av mormor som ska stå på fönsterbrädan i lägenheten. 
 
Idag tog jag sovmorgon och sen gick jag och mamma med Kennie upp till stallet. jag skulle ha lektion för Hedda och hoppning stod på dagens schema. Sessan är grym på att hoppa, men det går lätt lite väl fort hehe.. Förra veckan hade vi lite bommar för att se hur hon reagerade (hon har nog inte sett en bom sedan i somras så risken att hon blev överlycklig och helt crazy fanns ju), men hon skötte sig superbra så vi testade lite hoppning idag. 
Det gick helt klart över förväntan och allt gick väldigt lugnt till. Det var någon gång sådär som Sessan blev väldigt pigg, men annars gick det super. De fick avsluta med att hoppa 5,5an på cirkus 50 cm :)
 
När Hedda red för mig på nyårsdagen så kom vi fram till att hon inte hade några magmuskler. Dessutom rider hon gärna på lite för långa tyglar. Så vi kom överens om att varje gång jag fick säga åt henne att korta tygeln så skulle hon göra 10 situps på kvällen. 40 fick vi ihop under den lektionen. 
Under dagens lektion så sa Hedda att hon gjort 40 situps varje kväll, och även hennes mamma. Så då kände jag att jag inte kunde låta bli att anta utmaningen! 40 situps varje kväll - dag ett avklarat! 
 
Efter lektionen promenerade jag, mamma och Kennie hem igen och sen gav jag mig ut på en pw i det härliga vädret. 1,2 mil blev det (till och från stallet borträknat). 
Imorgon väntar en arbetsdag som vanligt. Vi ska även få bästa praktikanten - Fritte! Senare på kvällen när jag slutat jobba ska Frida och jag ut på en måndagsprommis. När vi gick i trean på gymnasiet så sågs vi varje måndagskväll och gick en pw tillsammans. Det var vår tid att prata ikapp allt som hänt sedan vi sågs senast (vilket brukade vara bara någon eller några dagar tidigare). Men trots att vi ändå sågs ganska ofta så hade vi alltid en miljon saker att prata om. Första halvan av pwn pratade jag, och så helt automatiskt så bytte vi talare i Hässelby strand där det var precis halva rundan! Saknar ändå dom tiderna lite :)
 
Nu ska jag invänta middag och göra lite av en plan för veckan. Det blir en ganska skön vecka eftersom jag är ledig både tisdag och onsdag. Dock ska jag döma märkestagning och Lc på tisdag, jobba lördag och på söndag har vi sista omgången för höstterminen för projektet! Vi lyckades inte klämma in någon gång i december så det får bli nu istället. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0