Helt slut!

Ledig dag vilket skulle innebära en ganska lugn dag.. Blir inte riktigt som man tänkt sig oftast ;) 
Lite sovmorgon tog jag ändå och gick upp vid nio. Då snöade det som attan så jag tänkte att jag skulle vänta lite med att gå ut med Kennie. Dock skulle det snöa hela dagen så det var bara snöra på sig skorna och gå ut. Sålänge det inte vrålsnöar så tycker Kennie att snö är helt okej. 

Väl hemma, dyngsura och trötta, så blev det en snabb dusch innan jag gav mig iväg för att handla.
Åkte upp till stallet sen och hade lektion för Hedda. 
Hade lite brådis efter lektionen för att göra iordning Gode till min lektion. Skulle lite snabbt dra på mig stövlarna, och dragkedjan går isär.. Jävla fettoben! Lollo, Annie, ankan och Yvonne fick hjälpa mig att dra av den. Haha krävdes fyra man för att få av den :p Tillslut var den av och Lollo fixade den! 

Gode skötte sig mycket bra på lektionen. Vi var faktiskt hela tiden på den övre volten och hade Lollo dom hjälp där uppe. Han är ju spänd där eftersom det låter rätt mycket från skåpen, så jag har medvetet undvikit att rida på den kortsidan för att slippa den spänningen. Så det var ju ändå bra att vi tog oss igenom den lilla spärren, och även om han skuttade några gånger så var det aldrig så extremt som det var förra veckan. Nu kunde jag rida fram ur skutten och gasa istället för att koncentrera mig på att sitta kvar! Överlag fick jag en mycket bättre känsla än vad jag fått tidigare, så det var kul! Jag gillar den hästen! 

Åkte direkt efter stallet till gymet och sprang sex kilometer, och nu har jag precis ätit pappas supersmarriga lasagne till middag. Bra dag helt enkelt! 
Nu väntar lite städning eftersom farmor kommer imorgon och sen ska jag sova! 

Såhär fint är mitt rum just nu.. Tror inte farmor blir jätteglad när hon försöker dammsuga hehe :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är jag helt fel ute, men hade inte du köpt egen lägenhet?

Svar: Jo det stämmer bra, flyttar i slutet av februari :)
StallKarro

2015-01-31 @ 17:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0