Isgata..

Vi behövde inte mer än titta ut i hagarna imorse för att kunna konstatera att det var omöjligt att släppa ut hästarna där idag.. Rent glas var det över hela baksidan. Möjligtvis att lilla ponnyhagen hade funkat, problemet var bara att vi inte kunde ta ss dit pga isen på baksidan. 
Så hästarna fick snällt stanna inne hela dagen, och istället fick de springa lösa i ridhuset på eftermiddagen. Roligast hade nog Herman, 21 år gammal.. han fortsatte springa när de andra började känna sig klara. Finns ingen ponny med så mycket energi som Herman, den tar liksom aldrig slut.
 
När vi var klara med stallet på förmiddagen så red jag fina Gode. Han kändes lite trött i början, han fick ju trots allt gå två gånger igår (först med mig och sen med Lollo på lektionen, men hon red inte så länge). Men när motorn väl börjar bli varm så ger han en himla härlig känsla. Trots att han är helt sjukt stor så blir han ganska lagom när han börjar gå av sig själv. Helt klart en himla härlig häst!
 
Imorgon är jag ledig, vilket såklart ska bli skönt. Vet inte riktigt vad jag ska syssla med hela helgen, men jag ska nog lyckas hitta på något! :)
Om det ändå kunde vara sånt här väder istället.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0