Lördagsjogging

Kom precis hem från stallet där Gode fick gå ett litet joggingpass. Han var ju så trött efter lektionen i torsdags och tanken var att han skulle gå lite igår och få en lugn dag i helgen. Jag hann inte rida igår så Lollo tog honom på longering en stund. 
Så då fick han jobba lite under ryttare idag istället, och han var helt fantastisk! Mjuk i kroppen och fram för skänkeln. Kunde tillomed göra små lätta halvhalter på yttertygeln. Eftersom han gärna har blivit lite stark i handen, och jag då blir stark tillbaka, så har de där små halvhalterna inte riktigt kommit igenom då det mest blir dragkamp. Men nu hat jag ju vågat lätta av lite i handen och då kommer halvhalterna som ett brev på posten. 
Galoppen var också bra, han orkade hålla ihop sin kropp på ett helst annat sätt ön i torsdags. 
Riktigt härlig var han idag, jag log nog precis varje steg han tog :) 

Jag har ju problem med mina händer som gärna kommer där långt bak och blir lite hållandes, men idag hade jag ett fårskinnsludd under sadeln som var ganska stort i fram, och då kunde jag hela tiden ha i tanken att handen skulle vara framför luddet. Den kom fortfarande lite lågt, men det är ett steg i rätt riktning! 


Mamma var med och skulle filma lite, dock lyckades hon bara få ett par bilder istället ;) 
(Gramanen sitter på ifall han blir sådär busig som han har varit tidigare) 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fint ekipage!!
Och så är det ju en fantastisk fin färg på hästen...det är ju något speciellt med skimmlar...

2015-01-31 @ 17:10:33
URL: http://lilatiger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0