#aldrigvila

Lite fortare gick det med allt idag, hehe.. Hade ju lite bättre koll på vart allt fanns och så, plus att jag hade kunnat förbereda lite redan igår med foder och så. 
Men det där med skrittmaskin alltså.. Guds gåva till folket! Ställde in två hästar imorse och hade mockat klart stallet när jag hämtade dem en timme senare. Snacka om effektivisering! (Känner mig sjukt omodern som kommer på tjusningen med skrittmaskin NU, men vi har ju aldrig haft någon varken där jag stått uppstallad eller jobbat..) 

Jobbade på hela dagen och utforskade vägarna med lilla fula ankungen helgis. 
Hade kunnat vara klar typ halv fyra (lite skillnad mot när jag var ensam på tio hästar och var klar vid tio på kvällen.. 😂) , men det var så lugnt och mysigt i stallet så det fanns absolut ingen anledning att skynda sig. Alla hästar fick det de skulle ha och lite till. 

När jag väl var färdig vid 17 så åkte jag ut till färingsö och red Wappe. Han började lite på samma sätt som igår, men idag hade jag en ny teknik för att tackla hans små olydnader. Det funkade bra, han försökte en gång och inte igen! 
Överlag kändes han ganska bra, inte riktigt lika bra som igår men ändå bra. Grundtraven var nog bättre idag, medan vi hade lite svårare för sidförande och att få en bra galopp. Men det är roligt, han är ju så schysst! 

Imorgon är det jobbelijobb igen. Det ska vräka ner regn exakt hela dagen.. Men vad gör väl det? Hästarna får väl hålla sig inne när det riktiga åskvädret kommer..! 

Nä, nu måste jag verkligen sussa. Så himla trött, och ändå så himla pigg! Ledighet är inte min grej, mycket bättre såhär att jobba ett par dagar - en dag ledigt- lite mera jobb osv. 



Fula ankungen ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0