Ester och QD

Igår red jag Ester på lektionen på kvällen och vi var på utebanan för första gången i år. För esters del var det ju första gången någonsin på vår utebana, men hon skötte sig bra. Klart hon var lite spänd och så, men ändå snäll. Själva ridkänslan var väl inte på topp, men man får vara nöjd med atthon sköter sig så bra som hon gör. Hon är trots allt bara fem år och nog inte så mycket riden i sitt liv.

Idag red jag Ester i ridhuset tillsammans med erkan på Missan. Det gick faktiskt ganska bra, även om hon kändes lite trött. Men det är ju inte heller så konstigt eftersom hon har fått gasa fyra dagar i sträck. Hon var bra i formen och travade på bättre än innan, tills bensinen tog slut. Då övade vi en stund på skritt-halt-skritt innan i tog lite mer trav. Vi provade även att flytta lite undan skänkeln i skritt, men det var himla knepigt sa hon. Inte lätt när man har ben överallt ;) 
Galoppen var också bättre och jag vågade sitta tillbaka lite mer. 
Världens längsta öron!

Efter jobbet åkte jag med Annelie till lejondal för att hämta hästbussen och sen Direkt ut till hogsta. QDs matte Louise hade packat alla hans saker, så det var barra för mig att rida och sen kunde jag lasta och åka. Så himla lyxigt! 
Jag började med att skritta ut med två från stallet, och QD laddade på ordentligt och småtravade hela vägen. Väl inne i ridhuset var han spänd. Jag frångick min ursprungsplan och struntade i övergångarna. Att jag aldrig lär mig.. Det skulle jag såklart inte ha gjort. Jag vet ju att han kommer ihop sig när jag gjort fyratusen övergångar till skritt och värmt honom låg och rund i galopp. Efter en kort skrittpaus är det som en helt ny häst! 
Är ändå nöjd med min ridning. Även om jag struntade i planen så kunde jag komma tillbaka och göra om och göra rätt, och då blir det bra! 

Fixade klart allt i stallet, lastade på och åkte mot vällingby med stjärnan. Han ska få bo där några dagar nu, vilket ska bli superkul! 
Imorgon blir det early bird så att jag kan ta lite längre lunch och rida då. Sen är det melfest på kvällen med bästa tjejerna. 
Nu ska stövlarna putsas innan jag åker hem till mitt lilla crib igen. Blev ju bjuden på middag av mami och papi, det tackar man ju inte nej till! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0