Lyxonsdag

Vilken bra dag det här blev! 
Innan lunch red jag fina lilla Missan, som inledde med att vara sjukt dryg. Men när hon fått jobba igenom kroppen så blev hon faktiskt ganska fin. Travade på helt okej ändå och halvhalterna funkade relativt bra. 

På kvällen red jag Ester på min lektion. Vi var bara fyra stycken så det var ju superskönt. Det gick faktiskt också helt okej! Annie hade longerat henne innan med sin nya superinspänning, och jag jobbade bara med att få henne att gå fram. När hon bjuder på framåt och slappnar av blir hon väldigt trevlig, men när hon spänner till, kör upp nacken och tappar bjudningen så är det inte riktigt lila trevligt ;) 
Överlag så är jag nöjd. Det finns ju hur mycket som helst att jobba på, men ett steg i taget. 

Åkte direkt ut till QD efter lektionen. Han fick gå ett pass i ridhuset och kändes väldigt motig i början. Så jag värmde honom i låg och rund form så att han skulle få en ärlig chans att komma igång på ett schysst sätt. Det blev mycket bättre efter en stund, men eftersom jag inte hade gjort mina tiotusen övergångar i värmningen så fick jag sota för det då. Han blir extremt lång i kroppen och seg i benen. Men när övergångarna var gjorda blev det ytterligare ett steg bättre. 
Jag flyttade lite lätt undan skänkeln och jobbade med flera övergångar och på slutet kändes han riktigt fin! 
Men nu väntar en rolig vecka för oss! På fredag får han följa med mig till vällingby eftersom vi ska rida program på söndag. Sen får han förhoppningsvis stanna kvar till nästa onsdag då Nina kommer till oss och håller lite lektioner! Ska bli superroligt att rida för Nina igen, och jätteroligt att QD får komma och bo hos oss ett par dagar! 

Nu ska jag hoppa i säng. Imorgon är en ny dag och då väntar lite ridning och lite träning. Och så måste jag städa.. 


Snyggaste schabraket är
QDs såklart! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0