Sista dagen

Sista dagen med finaste QD hos oss på vby idag. Har varit så himla härligt att ha honom hos mig. Kunnat pussa hur mycket som helst på sammetsmulen och klappat alldeles för mycket på silkespälsen! 
Han fick gå ett pass på töm i paddocken idag. Skulle egentligen rida lektion för Annie, men vi fick inte riktigt ihop det med tiderna och sen blev det lite tight för mig att hinna rida ordentligt innan jag skulle ha privatlektion med två elever. Men det passade honom nog rätt bra ändå. Imorgon kommer Louise och hämtar honom vid 7.30, så jag tänkte vara där en timma innan för att hinna fixa lite med honom. 
 
Hade lektion med min vanliga grupp på eftermiddagen och de skötte sig så himla bra. De var bara sju stycken, och då hinner man ju lägga lit emer tid på var och en. blir lika faschinerad varje gång över hur fort barn kan utvecklas ändå. De här tjejerna och killarna har bara ridit en termin (varav hela hösten hade de ridning varannan gång och teori varannan gång), men rår ändå på de flesta hästarna på ett väldigt bra sätt! och så kan jag inte sluta faschineras av hur otroligt snälla och fantastiska ponnyer vi har! De är verkligen värda sin vikt i guld! 
 
red min vanliga lektion på kvällen på lilla Ester. Hon blir ju bättre och bättre för varje gång, men jag blir så frustrerad över min egna ridning.. vet liksom inte riktigt vad jag håller på med? Något rätt måste jag ju ändå göra eftersom hon faktiskt blir bättre, men det känns verkligen så himla dåligt..! Som att jag varken hjälper eller stjälper.. 
 
Nu ska jag ägna kvällen åt att jobba med Minitrupparnas teori till på söndag. Eller så får det bli imorgon kanske? jaja, jag har några timmar på mig iaf! 
 
Vill inte att han ska åka hem.. :( Vill ju ha honom tio minuter hemirfån alltid! Världens bästa, det är han det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0