Söndag

Min lediga söndag har, fram tills nu, inneburit två timmar hemma i min lägenhet. 
Jag inledde dagen med att försova mig, men lyckades ändå vara på plats i stallet innan utsatt tid. Minitrupparna red riktigt bra idag! Så otroligt roligt att se deras utveckling. 

Åkte hem efter det och var hemma i två timmar innan jag styrde bilen ut mot hogsta där QD skulle ridas. Hade tänkt rida lite bommar på utebanan, men det var för knöligt.. Så vi fick hålla oss inne och rida dressyr. Bushästen blev släppt i stor hage med kompis idag för första gången sen han kom hem. Han har fått gå i ruta fram tills nu, så det var en mycket lycklig häst som rejsade i hagen! Dock var han lite trött när jag red, men så kul som han hade haft så var inte det så konstigt. 
Jag testar mig fram lite till vad som funkar bäst i uppvärmningen. Jag tycker ju att övergångarna är rätt överlägsna, men där kommer min "7meters-spärr" och sättet käppar i hjulet när han är som ett ök från början. Idag provade jag att skrittjobb ganska länge. Halter och igångsättningar, flytta för skänkeln, svänga och vända. Det funkade också bra, och det är skönt att kunna ha en back up plan om a-planen skulle sikta sig på tävling t.ex. 
Han var väldigt lätt i handen genom hela passet, utan att släppa stödet. Jag jobbade mycket med galoppen och la fokus på att han skulle galoppera med jämna och runda språng och verkligen galoppera genom kroppen. När han kändes bra där så tog vi lite travjobb, där det faktiskt var ganska bra på direkten. Han travade med kvicka bakben och genom hela ryggen utan att hamna i balanstrav. Någon gång fick vi ett par steg i balanstrav, men då var jag snabb att rida ur det. 
Överlag en bra känsla, även om det finns väldigt mycket att jobba på! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0