Tisdag

QD fick gå ett lite lugnare pass för Annie idag på lunchen. Han kändes rätt okej redan från start, och det fortsatte faktiskt ganska bra genom hela passet. 
Vi jobbade bara på att få honom lösgjord, kvick i benen och för skänkeln och att han skulle ha bogarna på plats. Vi höll oss mycket på en stor volt och ökade och minskade tempot, och då skulle han bara ligga kvar i handen och fick inte göra sig lång. 
I skritten jobbade vi mycket med att flytta undan skänkeln, bakdelsvändningar och framdelsvändningar. I skritten är det så lätt att han gör sig lång och långsam, så för att bryta hans mönster där red jag en bakdelsvändning så fort han blev lång. 
Galoppen kände vi bara på något varv åt varje håll, för där kändes han riktigt bra! 

Känns så skönt att det verkligen är en helt annan häst numera. Han är mjuk i kroppen och har börjat använda sin kropp på ett helt annat sätt! Superhärligt! 

Efter passet fick han gå ut i stor hage för första gången på Volange. Går man i stor hage får man också ha boots på sig.. 
Jag lånade eltons gamla boots eftersom det då är minimal trampa-av-sig-skorna-risk pga att de är så stora! 

Imorgon är jag ledig så jag ska passa på att rida lektion för Annie då också. Förhoppningsvis kan vi börja där vi slutade idag och kanske lägga in lite programdelar också. 
Sen rider jag ju lektion på kvällen som vanligt också. Bra dag med andra ord. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0